torsdag 19 augusti 2010

En dag i stallet...

En dag i stallet med galningarna Jossan och Sara. Vi bestämde att vi skulle träffas i stallet kl kvart i två. Så möte Jossan lite innan och så cykla vi dit tillsammans. Så möte vi Sara i stallet. Sen när vi kom dit gick vi ner till hagarna och fotade eller aa Jossan fotade. När vi vart där ett tag och knasat lite gick vi upp och fixade i stallet. Vi fixade mat och mockde. Jag skulle också fixa mat till Lizzy, Mikaelas häst för hon är sjuk. Det hjälpte Jossan mig med. Och så gjorde vi rent min whitbord tavla som hänger på boxen. Och Jossan skrev om allt på den. Sen tog vi in alla hästar, som var lite små galna och galoppera om kring. När vi gjort det skulle jag och Sara  borsta och sen rida och Jossan skulle ta kort. Hon hjälpte till att fixa hästarna, som vi fixade extra mycket. Vi lindade benen och Shakira fick knoppar och fläta i svansen. Plex fick hingst fläta och fläta i svansen. När vi var klara red vi ett ordentligt dressyr pass. Men jag trava och skrittade bara. Det gick jätte bra för mig med Shakira och hon var verkligen jätte fin! Gick bra för Sara och plexus med! Sen när vi ridit klart och  fixat dom efter passet åkte vi upp och hälsade på Rainbow som kommit hem från betet. Sen åkte vi hem.
(Hehe vart många länkningar i inlägget...) Nu kommer det lite bilder på mig och Shakira, som Jossan tog idag. :D



3 kommentarer:

  1. hihi de va en rolig dag :D
    jättefina bilder på er! :))
    de måste vi göra om :D<3

    SvaraRadera
  2. väldigt fint hon gick! :) och tusen tack för hjälpen med Lizzy sötis :*

    SvaraRadera